Saturday, May 3, 2008

Interviu cu Vali Bărbulescu

Este un interviu despre ce înseamnă alegerile bune în viaţă. Este despre ce-i zice Penelope lui Tom Cruise în Vanila Sky. “Any passing minute is another chance to turn it all around”. Este despre o viaţă trăită mişto. Este despre povestea radiourilor din România. Şi deci despre Vali Bărbulescu. So... click.



Radu: În general eşti un individ ce pare să fi reuşit. Unde ai pierdut?
Vali: Se spune că pierzi o luptă. Nu pierzi un război. Am mers pe conceptul ăsta. Despre viaţă se spune că ar fi o luptă. Victoriile despre care vorbeai tu, sunt de fapt lupte câştigate. Nu e vorba despre razboiul “însuşi”. Pe acesta nu-l consider câştigat inca. E vital sa iţi alegi bine oamenii cu care pleci la razboi .Abilitatea lui Napoleon nu a fost aceea de luptator cu sabia in mana. A fost de a şti să-şi aleagă generalii. Despre asta e vorba.

Radu: Care au fost alegerile proaste?
Vali: Alegerile proaste le facem inconştient mai des decât cele pe care le facem conştient. Viaţa e o înşiruire de alegeri. Am momente în care îmi dau seama că alte alegeri m-ar fi schimbat radical.

Radu: Ai fost bun sau ai avut noroc?
Vali: Am fost şi bun şi am avut şi foarte mult noroc. Mă bazez pe noroc. Dar nu-l forţez. Sunt un om norocos. Am scăpat de foarte multe accidente rutiere dar nu depăşesc fără să mă asigur. Unul dintre eşecurile majore ale vieţii poate ajunge să fie căsătoria. Mă întrebai de alegeri proaste. La mine asta a fost. Nu regret persoana. Irene, este o fata extraordinara. Regreţ situaţia, faptul ca am esuat in institutia numita “casnicie”.

Radu: A fost o greşală remediabilă.
Vali: Da. Tot răul spre bine. Constat acum că alegerile pe care le-am făcut ulterior divorţului au fost bune. Am făcut ce mi-a dictat sufletul. Şi sunt fericit.

Radu: Pot să te privesc ca pe un om talentat sau ca pe unul irosit în prea multe.
Vali: E posibil. M-am confruntat cu dezamăgirea unora care mă apreciau într-un domeniu, în momentul în care m-am îndreptat si spre altele. Pe de altă parte numărul oamenilor cărora le-am câştigat aprecierea în următorul domeniu de care m-am apucat, surmontează dezamăgirea celorlalti. Întotdeauna am făcut lucruri ce mi-au făcut plăcere. Pe care le-am făcut din pasiune. Am început cu radioul.

Radu: La RFI…
Vali: În Bucureşti primul a fost Delta Rfi. Îmi aduc aminte cu nostalgie de felul cum am ajuns la 18 ani în Bucureşti. Am ajuns în Gara de Nord, aveam nişte fise.

Radu: Nişte fiţe?
Vali: Fiţe n-am avut şi probabil nu o să am toată viaţa.

Radu: E bine uneori să ai şi fiţe.
Vali: Mie-mi conferă poate statul de fiţos superioritatea intelectuală/morală pe care o am faţă de unii oameni. Este blestemul multor oameni care au reuşit. Succesul te face să pari fiţos. Există şi reversul. Oameni care nu au făcut nimic, dar care se comportă ca şi când ar fi plini de reuşite.


Radu: Ne întoarcem la fise…
Vali: Aveam câteva fise în buzunar. Am format numărul de la informaţii. Am cerut posturi de radio din Bucureşti. Primul număr pe care mi l-au dat, a fost cel de la Radio Delta. Am sunat. Bună ziua. Mă numesc Vali Bărbulescu. Am mai lucrat la radio în Constanţa. Aş dori să încercăm o colaborare. Se pare că am nimenrit unde trebuie. Au acceptat să ne vedem.



Radu: Până aici a fost norocul.
Vali: Exact. Cu primele lucruri pe care le-am avut de făcut acolo însă, am reuşit să-i conving. Aici a fost vocaţia.

Radu: Ce calităţi aveai?
Vali: În primul rând aveam un spirit oratoric bun. Puteam vorbi liber. Mă făceam înţeles. Eram convingător. Eram serios. Şi acum sunt. Sunt printre puţinii dj care nu beau, nu fumeză, nu iau droguri…

Radu: Nu eşti prea serios ?
Vali: Nu sunt posac. Sunt jovial. Funny. Dar stiu sa ma opresc când începe lipsa de seriozitate. Dansez, dar nu cu poalele în cap. Ştii cum se spune. Îmi aduc aminte că prima mea emisiune în Bucureşti a fost în Duminica sfântă de Paşti. De la 8 dimineaţa, la 11. Ratingul cred că era minus 3. Nici oamenii din clădire nu ascultau.

Radu: ”Paşte” înseamnă trecere. Ai trecut practic de la un om cu fise la…
Vali: La unul cu salariu. Da.

Radu: Ce radiouri au urmat?
Vali: A urmat marele boom. Sau momentul afirmării. Radio Contact. Era la momentul acela cel mai bun post de radio din ţară.

Radu: Ăla cu delfinul.
Vali: Era radioul cu delfinul. Până atunci mă prezentasem cu un pseudonim. Johnny Dee. La radio Contact m-am prezentat Vali Bărbulescu. De atunci a început consolidarea brand-ului Vali Bărbulescu. După Contact a urmat Radio 21.

Radu:
Care a fost treaba cu Radio 21?
Vali: La inceput o provocare. Iniţial a fost si o ispită financiară. Ulterior s-a creat o gaşcă foarte omogenă. Nu mai contau banii. Conta cum să facem ca Radio 21 să fie no 1. A fost o muncă acerbă de un an si… Radio 21 a ajuns no 1. A fost o perioada extraordinara! Eu locuiam in aceeasi vila cu radioul, la etaj. Iti dai seama cum e sa te trezesti cu 5 minute inainte sa intri in emisie. Primele jumatati de ora de program inca visam…

Radu: Şi-ai plecat.
Vali: A urmat Pro Fm-ul. Da. A venit Andrei Gheorghe din Constanţa, cu care eram prieten din copilărie. Lucrasem cu el la Radio Sky. Făcusem emisiuni împreună.




Radu: Cum era Andrei Gheorghe la Sky?
Vali: Autoritar. Era directorul radioului. Şi avea…

Radu: O atitudine de director.
Vali: Era ştiut de frică de oamenii care intrau în emisie şi cărora le închidea telefonul. Şi de angajaţi. Nu era un om absurd. A fost un om corect. A ştiut să se impună. A venit în Bucureşti la Pro Fm. Am avut nişte discuţii cu el în urma cărora am ajuns la concluzia că trebuie să vin în trustul Pro.

Radu: A fost o decizie bună?
Vali: Da. Pro-ul a fost pentru mine cel mai bun “PR”. Cea mai profesionistă echipă cu care am lucrat. Erau organizaţi foarte occidental.

Radu:
Din afară păreau puţin rebeli.
Vali: Nu. Pro-ul a avut un moment în care a beneficiat din partea americanilor de o infuzie mare de capital. Adrian Sârbu a semnat nişte deal-uri importante în perioada aceea. Se organizau nişte evenimente care nici acum n-ar avea egal ca şi awareness. Ca şi promovare. Celebrele ”propagande” de la Keoke…

Radu:
Erau oameni foarte valoroşi atunci, pe care îi sesizez ca fiind buni şi acum.
Vali: Da. Fraţii Vintilă. George după părerea mea are si acum cea mai bună voce de prezentator.

Radu: Marius, Geoge, tu, Dobrovolschi…
Vali: Craioveanu…

Radu: Nu. Craioveanu strică povestea. Eraţi toţi fără păr.
Vali: Exact. Chiar la un moment dat, când s-a nascut conceptul “Star Station Pro FM”, s-a făcut un rebranding. Era ca Logo o stea galbenă cu un colţ verde. Omul de la agenţie vroia să facă nişte coafuri spectaculoase. Creste punk. Când ne-a văzut pe toţi şi-a dat seama că a picat povestea cu coafurile şi instant i-a venit în minte să ne pictăm steaua pe cap. Sunt campanii care nu se uită.

Radu: Numele tău a fost legat pe rând de toate marile succese ale radioului de la noi. Asta pentru că acum urmează să te întreb despe povestea cu Kiss Fm- ul.
Vali: Ia-o dacă vrei ca omul potrivit la locul potrivit.

Radu: Bine. Aşa o iau.
Vali: Nu-mi atribui aceste succese. Dar n-am să fiu modest şi am să spun că am contribuit la succesul fiecăruia dintre radiouri.

Radu: Când apari tu, oamenii trebuie să înceapă să se gândească la faptul că e posibil să aibe succes.
Vali: E un precedent. Ai dreptate. Dar nu e o…

Radu: Sunt 3 precedente. 21, Pro Fm şi Kiss Fm.
Vali: Per asamblu s-a creat un precedent din toate astea. Poate mi-am creat şi un al şaselea simţ care mi-a dictat cand sa fiu şobolanul care părăseşte corabia ce se scufundă.



Radu: Cu Delia tot al şaselea simţ a funcţionat?
Vali: Cu Delia au fost mai multe simţuri. Şi tactile. Şi vizuale. Şi auditive. Stii tu …chemistry.

Radu: Am terminat cu Pro FM-ul. Ai trecut la Kiss.
Vali: A urmat o perioadă de pauză în cea ce priveşte radioul. A urmat MCM. Am fost prezentatorul show-ului de lansare.

Radu: Nu te ajută. MCM-ul a fost un eşec.
Vali: Da. Dar gândeşte-te că a creat precedentul MTV-ului. Eu am fost ales dintre acei copii de la MCM, să merg mai departe şi să prezint cele mai importante emisiuni de la MTV (Party Zone si Dancefloor Chart). Am ajuns la Kiss Fm. O gaşcă de la Radio 21 a venit aici şi a vrut să renască brand-ul Radio Contact.

Radu: După un an aţi fost pe primul loc.
Vali: Chiar mai puţin de un an. Trebuie recunoscut faptul că un merit deosebit l-au avut Cârcotaşii. S-au identificat cu imaginea “Kiss-ului”, si popularitatea lor a ajutat enorm. Huidu avea chiar si actiuni…

Radu: Huidu e un băiat mai de acţiune… poate din cauza asta.
Vali: A făcut o alegere pe care poate ulterior a regretat-o. Am feeling-ul ăsta că în momentul de faţă regretă.

Radu: Tu regreţi?
Vali: Nu. Nu regret pentru că sunt genul de om care stie cand trebuie sa renunte. Nu puteam lupta cu morile de vant sau cu… corabia gata sa se scufunde…

Radu:
Îţi pare că urmează scufundările acolo?
Vali: Kiss FM este într-o curbă descendentă. O spun cifrele. Ei au castigat foarte mult din cauza retelei. Dar asta nu poate suplini un management prost. Într-un mod paradoxal, vei spune tu, noul meu loc de muncă este într-o curbă ascendentă, avand in vedere ca la ultimele sondaje, Radio 21 a ieşit cu mult înaintea Kiss-ului.

Radu: Te-ai dus la fostul radio Deea.
Vali: Am semnat cu Vibe FM. Fostul Radio Deea. Initial am avut si opţiunea Radio 21. De la opţiunea 21 am optat insa spre Vibe. Aici ma regasesc. Sound-ul Vibe FM este mai aproape de activitatea mea de DJ. Tehnic vorbind, studioul Kiss FM comparat cu cel de la Vibe FM pare al unui post pirat. La Vibe totul este de ultima generatie!

Radu: Atunci oamenii ăştia să se pregătească de succes.
Vali: Vibe-ul va fi un succes teribil. Ultimele sondaje îi situează in Bucuresti pe locul 3 si asta doar din inertia Deea. Mi s-a propus matinalul aici. Iniţial am refuzat. Eu mă culc in fiecare dimineata la 6, iar matinalul trebuie să-l încep la 7. Alex Macavei mi-a dat timp de gândire. După un weekend…

Radu: Ai pus ceasul să sune… te-ai încercat?
Vali: Nu. Pur şi simplu m-am sfătuit cu Delia.


Radu: Femeia din spate.
Vali: Întotdeauna Delia are un plus de discernământ şi de pragmatism. Mi-am dat seama că poate este momentul la 32 de ani să-mi reglez metabolismul. Atunci am zic că-l fac. Matinalul.

Radu:
E un moment de seriozitate în viaţa ta.
Vali: Matinalul prin excelenţă este un program, nu atât serios, cât greu. Ce da greutate postului. Este programul cheie. Vezi faptul ca la toate radiourile matinalul este realizat de oameni vechi de radio, cu experienta.

Radu: Se câştigă bine din radio la noi?
Vali: Da. Mult peste medie. Eu am privilegiul faptului că sunt o persoană cunoscută şi sunt plătit pentru numele meu. Nu pentru orele de lucru.

Radu: S-au cam tâmpit radiourile în ultma vreme? Mă refer la oamenii care vorbesc acolo. Nu sunt cam banali?
Vali: În primul rând pe mine mă enervează foarte tare faptul că cei din genraţia nouă de radio vorbesc la persoana a doua singular. ”Ţi-am pregătit o piesă”. Nu există aşa ceva. Radioul este un mijloc de comunicare în masă. Nu este one to one. Dacă sunt în maşină cu mama, Delia şi un unchi de 70 de ani şi animatorul zice : “Ţi-am pregătit…” la care dintre noi se referă?


Radu:
Esti om de radio, de televiziune ,DJ in club si fotograf. Meserii curate. Meserii dezirabile.
Vali: Numitorul comun al lor este creaţia. Sunt domenii artistice.



Radu: Care e mai importantă? Şi ce ar mai fii?
Vali: Momentan am intr-adevar mai multe meserii… Nu pot face un clasament între ele. Îmi place să spun că muzica este soţia şi fotografia amanta, şi uneori le inversez rolurile. Legat de fotografie, aici sunt cel mai nou în domeniu şi îmi solicită destul de mult din timp/dăruire. Dar am să reuşesc! Poţi arunca o privire pe foto-blog-ul meu la adresa www.barbulescu.ro . Tot legat de “meserii” iţi spun că o să joc în curând într-un serial. Şi apoi un film de lung metraj. În ambele situaţii voi avea roluluri principale. Pe de altă parte m-am apucat să şi lucrez cu un program pe Mac, IMovie. Să tai şi să montez diverse secvenţe video. Mă atrage şi partea din spatele camerelor de filmat. Cred ca sunt atras de tot ce are …butoane!

Radu: Probabil ai să-ţi iei singur interviu în curând.
Vali: Fotografii mi-am făcut singur. La MTV când nu venea operatorul mă filmam singur…

Radu: Concluzia discuţiei noastre este să se pregătească oamenii ăştia unde te duci, de succes.
Vali: Colegii mei deja sunt puşi la current. Am fost zilele trecute pe la radio si oamenii au sesizat că sunt foarte tonic. Foarte fresh. Că vin cu “vibe-ul” pozitiv după mine. La Vibe FM!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home