Tuesday, September 18, 2007

M.... lu Mihai Morar



Ăsta este interviul cu Mihai Găinuşă >
Cu Mihai Găinuşă este foarte complicat să vorbeşti fără să râzi. Poate aşa se explică durata succesului în divertisment. I-am promis un interviu pe viaţă şi pe moarte. Aşa avea să fie, doar că uneori nu m-am putut abţine să nu râd.

De cât timp sunteţi pe piaţă?
Pe piaţă pe ecran? Că eu am lucrat şi în spatele camerelor. Eu am lucrat cu Florin Călinescu la Pro Tv. Îi scriam din texte. Îi scriam scenete pentru talk-show-ul lui, Chestinunea Zilei. De prin 1997 sunt în televiziune.

Şi cu Huidu cum naiba te-ai întâlnit?
L-am întâlnit când eu lucram într-un radio şi o televiziune iar el lucra în alt radio şi în altă televiziune. Până la urmă am decis să lucrăm în acelaşi radio şi după aceea în aceeaşi televiziune.

Eu vă ştiu pe voi de când eram eu în liceu.
Înseamnă că eşti puşti...

Nu, înseamnă că sunteţi voi...
Bătrâni?! Avem 14 sezoane la televizor, iar la radio în septembrie acum avem 7 ani împreună.

De certat când vă certaţi?
În timpul liber, că la radio şi la televizor nu prea avem timp.

Da’ o dată să vă certaţi rău de tot?
Ne-am mai certat, oricum certurile noastre au fost constructive. Am convenit două chestii la început. Facem totul jumi-juma şi fiecare are drept de veto. La dreptul de veto au mai fost certuri.

Nu v-aţi plictisit unul de celălalt, nu?
O să ne plictism unul de altul când o sâ se plictisească telespectatorii de amândoi. Să fie un plictis general.

Crezi că urmează?
România nu ne permite să ne plictisim de ea şi de subiectele ei.

Ratingul e suficient?
Ratingul pentru noi este bun, iar pentru “Prima” este foarte bun. Am avut sezonul trecut în perioada aceia cu Smărăndescu şi cu Teo şi rating 8 şi 9.

Aţi sărit puţin calul, practic.
Am sărit calul, da. Ţinânând cont că miercuri inainte să intrăm noi sunt ratinguri de 0.9, să-l aduci la o medie de 5 sau 6 e ceva.

Câştigi bani mulţi?
Nimeni nu poate să zică despre bani că ar fi suficienţi. Câştig bani mulţi pentru faptul că am două joburi şi pentru faptul că îmi ocup toată ziua. Mă trezesc la 6 dimineaţa. Sunt destul de motivat financiar. Oricum eu chiar fac ce-mi place. În primul rand râd eu şi după aceea râd ceilalţi.

Eu mă gândeam la un moment dat la tine cum nu mai oboseşti o dată să scrii texte pentru radio, pentru televiziune…
Uite ca noutate. Acum în septembrie voi scoate o carte care va fi primul meu roman. Probabil şi ultimul pentru că m-a obosit teribil. E o carte la care am o prefaţă scrisă de Tudor Octavian, care mi-a fost profesor la facultate şi care a zis că are să-mi dea o veste proastă: sunt scriitor.

E nasol să fii scriitor în România?
Să fii numai scriitor e nasol. Să fii scriitor şi altceva, e bine. Faci şi ce-ţi place, faci şi ce trebuie. Asta e a treia mea carte. Am scris “Trialoguri cârcotaşe”, a doua a fost “Cotcodăceli” şi asta e a treia.

S-au vândut bine sau...
S-au vândut foarte bine pentru ce se vinde în România. La “Cotcodăceli” am avut 4 tiraje a câte 3000 de exemplare. S-ar mai fi vândut da’ era editura mică. Acum sunt la Humanitas.

Ai trecut la Liiceanu.
Chiar am vorbit cu dânsul să scoatem cartea în primăvară, pentru că era gata. A zis că toamna ar fi un moment mai bun şi l-am ascultat.

Nu e prea serios Liiceanu acesta?
A fost ok. Am aflat din discuţii că suntem vecini de cartier. Chiar de stradă.

Mi-ai zis că ai fost vecin şi cu Elena Udrea.
Da. Am aflat de la ea. Eu n-am remarcat-o, îmi cer scuze. Eram puşti. Nu i-am observat Mercedesul. Pe atunci n-avea. Avea un căţeluş am înţeles.

Nu prea ieşea în evidenţă.
Nici eu n-aveam Mercedes. Chiar mă mir că m-a observat.

De cât timp eşti căsătorit?
Am 3 ani şi în total 33. E o vârstă biblică.

Un coleg de-al lui Dobrovolschi zicea că îţi trebuie motive serioase să trăieşti mai mult.
Serios aşa este. Da’ mi-am creat ceva motive. Am o familie de crescut.

Nu te enervează că eşti căsătorit când vezi o “duduie” mai frumoasă?
Să mă enervez?! Nu, îmi place. Eu fiind miop trebuie să mă apropii mai mult de persoana respectivă ca să văd mai bine. Numai să văd am zis.

Sigur că da.
Ştii cum e vorba aceea, păi eşti căsătorit. Păi sunt căsătorit, nu sunt mort.

E începutul.
Nu-i adevărat. Bărbaţii însuraţi sunt bărbaţi verificaţi.

Recomanzi practic bărbaţii însuraţi.
Da. Excact. Le recomand cititoarelor, bărbaţii însuraţi.

Ţi-e frică de Becali?
Fizic, de el personal nu. El este însă înconjurat de oameni pe care îi plăteşte ca să impresioneze. Ca personalitate publică nu-mi este frică absolut deloc de Gigi Becali. Nu-mi este frică decât de cei care reuşesc să citească cu o carte mai mult decât am scris eu.

De Smărăndescu ţi-a fost frică.
Cui nu i-ar fi fost? Dacă nu aveţi ce face şi vreţi să vă puneţi adrenalina în mişcare, vă recomand să chemaţi un luptător de K1 să vă ameninţe.

Mi-a zis cineva că la farsa aceia ar mai fi fost o casetă pe care nu au dat-o pentru că era prea de tot.
Nu. Gândeşte-te că eu oricum m-am făcut de cacao cu chestia asta, care a fost dată cu acordul meu. Nu mai era nici o casetă.

De ce-ai fost de acord?
Mi s-a părut ok, chiar dacă după aceia oamenii m-au etichetat şi practic nu mai contează ce-am făcut până acum în viaţă, contează că m-am speriat de Smărăndescu. Eu cred că totuşi am reacţionat destul de bine.

Aţi pierdut cu radioul locul 1. V-au luat ăia de la 21.
N-am pierdut. Am pierdut doar pe Bucureşti. La nivel naţional şi pe oraşe suntem pe primul loc. Pe Bucureşti este explicabil. Comparaţi calitatea programelor şi apoi comparaţi locuitorii din Bucureşti cu cei din restul ţării.

Nu te lua de bucureştenii mei.
Eu sunt din Ardeal. Pe mine mă ascultă ardelenii mei.

Tu ai râs vreo-dată la vreo poantă de-a lui Mihai Morar?
Eu nu ascult că nu am cum. Din ce mi-a zis lumea, am înţeles că nu se compară. Noi facem un program mult mai dinamic.

Andrei Gheorghe zicea la un moment dat despre tine că ai fi genul de individ pe care-l bagi de obicei în poartă la fotbal.
Şi el este probabil genul de individ cu care te-ai bate pe terenul de fotbal.

Eu când am jucat cu tine, de fiecare dată am fost amândoi în atac.
Tu ştii mai bine că nu joc în poartă.

În altă ordine de idei, ţie chiar nu-ţi place cum cântă Oana Zăvoranu?
Cântă Oana Zăvoranu?! Doamneee Dumnezeule. Incredibil.

E rău faptul că Oana Zăvoranu cântă?
Cred că mai bine ar încerca cu bungee-jumpingul. Ea ar putea să încerce chiar şi fără coardă.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home