Monday, June 4, 2007

VIEW the interVIEW


Ăsta e interviul cu Mihai Dobrovolschi...

Dobrovolschi este usor de simpatizat si greu de inteles. S-a saturat sa se trezeasca dimineata si sa mai fie afemeiat. Ii place sa lase impresia ca-l deranjaza cand i se spune ca este misogin. A renuntat la relatiile cu femeile casatorite si se ocupa de talentele sale. Nu mai vrea sa dea interviuri in care revistele il fac sa semene cu Maruta si Andreea Balan. Am vorbit cu el intr-un studiou de la radio Guerrilla. Am pus prima intrebare, dupa ce 3 minute, a cantat “staring at the sun” la chiatara. Parea ca se pricepe. Urmeaza Mihai Dobrovolschi. La 33 de ani.


De ce nu te apuci sa canti?
Am foarte multe talente. Pentru ca sunt foarte multe, pacatul e ca nu apuci sa aprofundezi nici unul.

Asta e pacatul sau scuza?
E ca la femei. Cand ai multe nu poti sa o iubesti profund pe una.

Acum cate femei iubesti?
Acum imi iubesc talentele. Inainte eram afemeiat. Acum sunt “atalentat”. Las femeile pe locul 2 sau 3.

Nu te cred. Nu iubesti nicio fata acum?
Le iubesc pe toate. Am cateva bineinteles pe care le iubesc mai mult. Fiecare femeie insa are importanta ei in viata mea, prezenta, trecuta sau viitoare.

Deci esti afemeiat.
Am fost. Nu mai sunt.

Pai si nu era mai bine inainte?
Nu. Afemeierea asta este un drog. Simti ca ceva nu e in regula. Parca ai bea din sticle goale. Interesant e sa te schimbi. Este clar ca dependentele astea ti se dau cu un scop. Eu asa le vad. Te repari cu timpul.

Te simti independent?
Poti fi dependent chiar si de independenta. Liiceanu parca, zicea ca de multe ori se confunda libertatea cu absenta totala a legilor. Ca a fi liber fara nicio constrangere este foarte similar cu a zbura fara atractie gravitationala. Nu este zbor. E plutire in vid. Daca nu depui niciun efort nu simti zborul. Cel mai “fine” e sa-ti constientizezi regulile, sa stii directia si printre reguli, respectand-o, sa ajungi unde vrei. Asta fac acum.

Simt ca te exploatezi suficient?
Simt ca a ma exploata suficient cum zici tu, fara a-mi face niste planuri de exploatare pe termen lung, este ca si cum m-as defrisa singur. Adica prefer sa ma exploatez aici putin, sa mai pun un copac dincolo si tot asa, ca sa pot sa respir. Toate la timpul lor. Acum exploatez faptul ca inca sunt jucaus pentru varsta mea. Sa devin ca Liiceanu, rigid, inflexibil si incrancenat, mi s-ar parea o crima impotriva propriei mele tinereti.

Esti tanar?
Da. Bineinteles. Numai in perioadele mele de maxima oboseala mi s-a parut ca imbatranesc si “aoleu” o sa mor. Mi se pare lipsa de credinta sa-ti fie frica de moarte. Eu sunt un om credincios. Credinta te ajuta foarte tare sa nu-ti fie frica de imbatranire. Teama asta este o chestie feminina. Deplang femeile care la 25 de ani se bazeaza atat de mult pe fizicul lor, incat poti sa le mirosi nevroza de la 32 de ani.

Cioran zicea ca “omului ii este dat sa traiasca mai mult decat poate. Sa treaca de la bucuria de a simti viata la tristetea de a o vedea oprindu-se”.
Da. Si Seinfeld a spus-o. A zis ca omul ar trebui sa se nasca dintr-un mormant si sa moara cu un orgasm.

Faci mult sex?
Eu nu fac sex. Fac dragoste. Si fac multa, da. Si cu pofta.

Nu poti face dragoste cu multe femei, cum ai zis ca faci tu. Poti doar cu una.
Esti prea increncenat in clisee. Pentru ca sa iubesti femeia cu care ti-o tragi nu cred ca trebuie sa astepti 4 ani de relatie cu ea.

Ai ranit multe femei?
S-au ranit singure. Foarte rar am dat de inteles ca o s-o iubesc pana la sfarsitul vietii, daca se f…. cu mine. Cred insa ca o mare parte din astea mi-au fost date ca sa inteleg ceva. Acum nu-mi mai trebuie atatea femei.

Daca le-ai ranit fara sa-ti propui, nu inseamna ca le-ai ranit mai putin.
Tu doar nu crezi ca femeile sunt proaste. Doar nu crezi ca femeile nu vad multe minciunele sau omiteri de-ale tale. Cum este de pilda ”am omis sa-ti spun ca nu o sa ma casatoresc cu tine”. Am invatat sa nu-mi mai iau atatea raspunderi asupra capului, pentru toate tristetile din jurul meu.Iti pun o intrebare. Este imoral sa te culci cu o femeie de 50 de ani, cu care daca nu te culci, nu are sa mai faca dragoste niciodata?

Probabil nu.
Da’ cu una de 40? La 30 incepe sa fie clar imoral. Hai ma ma lasi?! Ii dai o noapte de dragoste. O tii in brate. Mie mi se pare ca este un lucru frumos.

Ai curaj sa-mi zici ca ai facut sex cu o femeie de 50 de ani?
Nu stiu exact cati ani avea. Parea peste 40. Eu am 33.

E o varsta cinstita.
Cum bine zicea un coleg de-al meu, Iulian Tanase, iti trebuie motive serioase sa traiesti mai mult de atat.

Deci nu te potolesti.
O sa ma potolesc sa mai povestesc la toata lumea. M-am saturat sa fiu judecat. Sunt oameni care considera mai imoral faptul ca te-ai culcat cu o femeie casatorita, lucru pe care nu-l mai fac, adica macar sa fie in pragul divortului, decat sa minti. E mai imoral sa dai dragoste unei femei decat sa minti? Zic despre mine ca sunt misogin. Ma uitam la asta, la… Sorin Oprescu. A avut de 8 martie o interventie la televizor. “Domne, femeile sunt cele mai destepte” si nu stiu ce… . Se vede clar ca se considera mai bun decat orice femeie. In modul meu de a fi, e mult mai putina minciuna decat intr-un cuplu de 7 ani de zile, alt exemplu. Cred ca ma culc cu mai putine femei decat se culca unul casatorit.

Ai fost coleg de liceu in Brasov, cu Raluca Arvat. Ai iubit-o?
Am fost amici, am fost prieteni. Am incercat o saptamana sa iesim ca posibili iubiti si nu a mers.

Esti sef aici, la Guerrilla. Cum au iesit masuratorile pentru rating?
Nu prea mai sunt relevante, la cate resurse arunca astia mari, cum sunt “Radio 21” si “Kiss FM”, in perioadele de doua luni da masuratori. Pe alea 2 luni le creste audienta. Dupa aia le scade. Cred ca mult mai mult merita un radio care fidelizeaza afectiv ascultatorii. Publicul capata si incredere in reclame aici. Au fost reclame pe care le-am refuzat pentru ca erau de prost gust.

Mai e Guerrilla un radio excentric? Parca s-a mai market-izat.
Era normal sa se intample asta. A fost entuziasmul de inceput. A venit oboseala. Gandeste-te ca noi in doi ani de zile l-am luat de la zero si l-am am adus pe pozitia “4 pe all”, cum o sa fie probabil in toamna. E fenomenal pentru un radio de nisa.

Ii luati pe cei de la “Deea”?
Da. Si-acum ii luam.

De cat timp faci matinal la radio?
Cred ca de sapte ani.

Mai rezisti?
Mai rezist, da’ o sa am alte prioritati in curand. Adica nu stiu daca o sa mai rezist sa ma trezesc la ora asta.

Ce-au avut oamenii de invatat de la tine pana acum?
As putea sa-ti bag tot felul de bazaconii in care cred insa. Au invatat sa fie intotdeauna veseli. Cred ca am vorbit milioane de cuvinte pana acum. Cred ca in fiecare zi am zis vreo doua vorbe care ar fi putut sa ajunga la inima.

De insurat nu te insori, deci.
Habar n-am. Nu-i problema mea.

Fi atent ca asa zicea si Octavian Paler despre moarte acum 5 ani.
Chiar nu e o problema a mea. Daca una ma casatoreste cu ea… bravo ei.

Te-au refuzat multe femei Dobro?
Bineinteles ca da.

Si d’astea cunoscute?
Probabil… nici nu stiu.

Eh nu stii.
Da’ tu vrei sa ma enervezi cu goana asta dupa senzational.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home